Tuesday 11 November 2014

PANAS: Tiga Kawasan DUN Idaman Abdul Aziz Isa (DAP)


Hari pertama persidangan DUN Sarawak semalam bermula dengan begitu lancar sekali.

Walaupun suasana persidangan agak gamat seketika apabila ADUN Nangka Dr Annuar Rapaee (BN) telah memberi "diagnosis secara percuma" kepada ADUN Kota Sentosa Chong Chieng Jen (DAP) dengan mengklasifikasikan Chong mempunyai simptom seperti "orang gila".

Namun bukan perkara itu yang ingin aku ketengahkan pada posting ini tapi perbualan aku dengan Penyelaras Pusat Khidmat DAP Tupong Abdul Aziz Isa, yang juga pembantu khas Chong semalam.

Tak tahulah jika Aziz hanya berseloroh ataupun tidak, Aziz nyata begitu "ambitious dan confident" apabila beliau mendedahkan dia akan bertanding di salah satu daripada tiga DUN; Tupong, Samariang ataupun Satok dalam PRN yang akan datang.

Aziz juga mendedahkan DAP Sarawak akan mengadakan satu majlis di sebuah hotel terkemuka di Bandaraya Kuching ini pada 1 Disember yang akan datang dimana Chong, yang juga Pengerusi DAP negeri akan membuat "satu pengumuman yang akan mengejutkan".

"Mungkin Chong akan membuat pengumuman di mana aku nak stand nanti," katanya lagi sambil memerhati muka aku, mungkin untuk melihat reaksi aku.  

"Kenak, ko pikir aku sik ada chance menang di sia kah? (Mengapa, kau ingat aku tak ada peluang nak menang kat sana ke?)," tanyanya kepada aku apabila aku mengerut dahiku.

Aku malas nak melayan dia, nanti panjang lak cerita, kerja aku masih berlambak, baik aku blah...

Aku harap-harap adalah si Aziz pagi ni berkeliaran pagi ni kat depan pintu DUN macam biasa, semalam dia melepasi pintu keselamatan dengan berjalan aku (bukan aku tak tahu Jis, saja-saja buat tak tahu..hehehe)

Okay Jis, ini statistik keputusan PRN Sarawak untuk DUN Tupong, Samariang dan Satok yang lepas:


N06: TUPONG: SARAWAK: 17,796
1. DATUK DAUD ABDUL RAHMAN (BN-PBB)...................8,304
2. Baharuddin @ Din Shah Mokhsen (PKR)................3,753
Jumlah mengundi/Votes Cast...........................12,192
Majoriti/Majority.....................................4,551

N07: SAMARIANG: SARAWAK: 15,942
1. SHARIFAH HASIDAH SAYEED AMAN GHAZALI (BN-PBB)......8,008
2. Zulrusdi Mohamad Hol (PKR).........................2,577
Jumlah mengundi/Votes Cast...........................10,729
Majoriti/Majority.....................................5,431

N08: SATOK: SARAWAK: 10,431
1. DATUK AMAR ABANG JOHARI TUN ABANG OPENG (BN-PBB)...4,691
2. Ahmad Nazib Johari (PKR)...........................1,891
Jumlah mengundi/Votes Cast............................6,661
Majoriti/Majority.....................................2,800

1. Ketiga-tiga calon Pakatan Rakyat (PR); Baharuddin, Zulrusdi dan Ahmad Nazib dikira sebagai calon "heavy-weight" (kire paling hebatlah) tapi terusuk (kecundang) jua di tangan penyandang-penyandang kerusi tersebut.

2. Kau ingat PKR senang-senang nak bagi "kawasan mereka" kat DAP ditambah lagi dengan permasalahan yang dihadapi Pakatan Rakyat (PR) sekarang?

Jadi janganlah nak memasang angan-angan yang bukan-bukan, balik jer ke pusat khidmat ko sendiri dan "main masak-masak" jer kat sana..

Kepada ADUN Tupong Datuk Haji Daud Abdul Rahman, ADUN Satok Datuk Amar Abang Haji Johari Tun Abang Haji Openg dan ADUN Samariang Hajah Sharifah Hasidah Sayeed Aman Ghazali, anggaplah kata-kata Aziz ni sebagai pendorong bagi memberi perkhidmatan yang lebih baik kepada penduduk di kawasan YB masing-masing.

-UnReportedNews™®

No comments:

Post a Comment

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List